Samenwerkende Ondernemersvereniging Bernheze is lokaal partner geworden van MKB Nederland. MKB-Nederland verbindt ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (0-250 medewerkers). Zij hebben twee soorten leden: brancheorganisaties en ondernemingen. Lokale verenigingen kunnen ook Lokaal partner worden van MKB-Nederland. Onze lobby namens de ruim 170.000 leden is sector overschrijdend. Maar hoe zit dat in elkaar en wie doet nu wat?

De stamboom van ondernemersnetwerken:

De ONDERNEMER > die lid kan worden van de ondernemersvereniging in de eigen kern.

De ONDERNEMERSVERENIGING in de kern > zorgen voor informatie, verbinden de ondernemers met elkaar en faciliteren hun leden.
Ondernemersvereniging Nistelrode: voorzitter Peter van Tilburg, Ondernemersvereniging Heesch: voorzitter Rens van Nistelrooij, Ondernemersbelang Heeswijk-Dinther: voorzitter Chris-Stan van Daal, Loosbroeks Ondernemersbelang, Ondernemend Vorstenbosch: voorzitter Pieter van Driel.
Secretariaat SOB: Mirjam van den Bersselaar > info@so-bernheze.nl

SOB > De voorzitters van deze ondernemersverenigingen vormen het bestuur van SOB. De Samenwerkende Ondernemersverenigingen Bernheze, kortweg SOB, bundelt de krachten van de ondernemersverenigingen uit de vijf kernen van Bernheze. Daarom wordt het bestuur gevormd door de vijf voorzitters van onderliggende verenigingen met een secretarieel ondersteuner. Gezamenlijk optreden met als doel een goede communicatie en samenwerking met gemeentebestuur, brancheorganisaties, politieke partijen en regionale samenwerkingsverbanden. Dit alles ter verbetering van de positie van de ondernemers in Bernheze.

Ondernemers worden gefaciliteerd op het gebied van collectieve inkoop voor afvalverwerking, elektriciteit, gas en bedrijfshulpverlening. Daarnaast is er gezorgd voor certificering van alle bedrijventerreinen in Bernheze volgens het keurmerk Veilig Ondernemen.

MKB EINDHOVEN > En ook SOB is lokaal partner geworden van MKB Nederland. Wat betekent dat leden van de ondernemersverenigingen van de kernen ook meteen lid zijn van MBK Eindhoven.
Een kansrijk ondernemersklimaat in uw gemeente. Dat is waar MKB zich voor inzet. Dat doen we niet alleen, maar samen met onze Lokaal Partners, zoals SOB. Binnen deze samenwerking wordt de know how van MKB-Nederland optimaal gecombineerd met de ervaring en expertise van ondernemers. Wij faciliteren de lokale lobby van onze Lokaal Partners met praktische tools, informatie en onderzoeken, die onder meer via een besloten omgeving te raadplegen zijn. Met deze tools kan uw vereniging nog meer invloed uitoefenen op de gemeente. En wordt de zichtbaarheid van uw vereniging vergroot.

MKB NEDERLAND?
MKB-Einhoven is een van de lokale/regionale afdelingen. Deze afdelingen richten zich op een kansrijk ondernemersklimaat in het eigen gebied en zijn onderdeel van MKB-Nederland. Bovendien organiseren deze afdelingen interessante netwerk- en informatie bijeenkomsten voor de leden.

Bent je lid van één van deze afdelingen dan ben je lid van MKB-Nederland en profiteert u van al onze lokale, regionale en landelijke ledenvoordelen. Voor de Bernhezer ondernemers is dat MKB-Eindhoven.

Waarom MKB Nederland?
MKB-Nederland verbindt ondernemers. Zij komen op voor het belang van ondernemers in het midden- en kleinbedrijf. Zowel brancheorganisaties als ondernemingen kunnen lid worden van MKB-Nederland.

Het midden- en kleinbedrijf is de drijvende kracht achter de Nederlandse economie. Ondernemers durven risico’s te nemen en creëren banen. Daarom moeten ze gefaciliteerd worden en niet gehinderd door onduidelijke of overbodige regels en eisen. Aan het begin van de twintigste eeuw is de Koninklijke Vereniging MKB-Nederland opgericht door ondernemers met een missie die nog steeds actueel is: een kansrijk ondernemersklimaat in Nederland. Ondernemers bepalen onze koers, wij zijn de stem van ruim 170.000 leden.

Wil jij interessante activiteiten meemaken, bij een workshop aanschuiven of heb je vragen? Als lid van MKB Eindhoven heb je veel voordelen.

Ga eens kijken bij:

MKB IN DE REGIO