Hoe gaat het nu met Starters Succes? Worden alle doelen behaald? Wat zijn de succesverhalen? Zijn er nog interessante nieuwtjes? Via deze SSOB Update informeer ik, Jasper van Wordragen, stakeholders over de meest relevante zaken. Wil je meer weten of mis je nog iets? Mail of bel me gerust, dan praat ik je direct bij! jasper@starterssucces.nl of 06-28314866

2020 Coronatijd
Ook voor Starters Succes was 2020 een bijzonder jaar. Na jaren van groei hebben we in 2020 helaas door corona minder starters bereikt. Door veel online te organiseren zijn hebben we gelukkig toch nog veel voor onze ondernemers kunnen doen. Daarnaast hebben we de lopende trajecten van onze starters met twee maanden met twee maanden verlengd en hebben we alle starters van de afgelopen jaren gebeld en geholpen in geval van problemen door corona.

Support voor starters én doorstarters
SSOB biedt support aan alle ondernemers die in de gemeente Oss of de gemeente Bernheze een onderneming hebben of starten of daar wonen. Voorwaarde is dat ondernemers nog niet langer staan dan 5 jaar ingeschreven staan bij KVK of starten met een nieuwe business. We bieden zowel individueel als collectief support. Elk kwartaal lees je hier een aantal relevante updates.

Intakes en coaching
Het aantal intakes trekt weer iets aan. In Q4 zijn de intakes met 12 toegenomen en zijn er 7 nieuwe coachtrajecten opgestart. We verwachten dat de intakes in de komende maanden geleidelijk weer toe zullen nemen.

Flexwerkplekken
In Q4 gebruiken vier startende ondernemers een nieuwe flexwerkplek bij Bizztopia voor minimaal drie en maximaal zes maanden. Starters kunnen daar gebruik maken van de aanwezige helpdesks en elkaar verder helpen aan kennis en contacten.

Ondernemersbezoeken
Vanwege de RIVM richtlijnen hebben er in Q4 geen ondernemersbezoeken plaatsgevonden. Het geplande ondernemersbezoek van oktober bij Yvonne Althuizen van Interzorg wordt in 2021 ingehaald.

Bites & Business
Elke derde maandag van de maand vindt de Bites & Business plaats. In september en oktober was het onderwerp ‘Commercieel succesvol in coronatijd’, in november ‘Verbeter je website in Coronatijd en in december ‘Omgaan met veranderingen’.

Kennisontbijten
Ook de kennisontbijten hebben online plaatsgevonden met de onderwerpen: ‘Marketing in coronatijd met een beperkt budget’ en ‘Hoe ga je om met automatisering en welke apps en tools kun je gebruiken’. Foto’s en verslagen van onze bijeenkomsten zijn te vinden op onze Facebookpagina of op onze website. Maandelijks wordt op de website ook een startersverhaal geplaatst van een starter die wij hebben ondersteund. Een overzicht van de geplande activiteiten vind je in onze agenda.

Lokale en regionale samenwerking
Lokaal en regionaal werkt SSOB samen met diverse ondernemersverenigingen, overheden en kennisinstellingen. Elk kwartaal belichten we een aantal actuele ontwikkelingen.

Samenwerkende Ondernemersverenigingen Bernheze (SOB)
In Bernheze werken we goed samen met de gemeente en de Samenwerkende Ondernemersverenigingen Bernheze. In het nieuwe periodieke Ondernemersnieuws Bernheze communiceren we voortaan onze lokale en online activiteiten. Naast de startersverhalen die we zelf plaatsen in de MooiBernhezeKrant, worden onze bijeenkomsten daar vanuit de samenwerking nu ook verder gepromoot.

Coronavrij in 2021?
De Kracht van Oss, de gemeente Bernheze en Rabobank Oss Bernheze blijven SSOB ook in 2021 en 2022 financieel ondersteunen. Daar zij we trots op en blij mee. In Q1 staat (voorlopig) een speciale lunchbijeenkomst op de agenda waar starters in gesprek gaan met een vertegenwoordiging van onze stakeholders.

Meer te weten komen over SSOB? Klik dan hier!