Willem van den Brand, Gemeente Bernheze:
De donkere dagen waren zelden zo donker. Het land is op slot. Na de horeca zijn nu ook heel veel winkels dicht en tal van bedrijven hebben het loodzwaar. De onzekerheid neemt toe. Dat vraagt om hulp en als gemeenten steunen we waar mogelijk. Juist in onzekere tijden is het van belang om samen te werken. Want iedere ondernemer heeft zijn eigen vragen, ideeën, kennis en aanpak. Maar ondernemers hebben vaak mogelijk ook oplossingen om weer wat licht te zien. Daarom ben ik door de kernen en winkelcentra gegaan om een luisterend oor te bieden en om informatie op te halen.

Wat het heeft opgeleverd?
Heel veel vragen waarvoor we alles aan doen om er een passend antwoord op te vinden. Om voor zoveel mogelijk ondernemers in onze gemeente maatwerk te bieden gaan we aan de slag om begin 2021 een Webinar te organiseren voor en door Bernheze ondernemers. Uit gesprekken met ondernemers komen mogelijk inzichten voort die ook jou wellicht verder kunnen helpen. We hebben lokale kennis en expertise gezocht en gevonden. Denk aan partners die informatie en voorbeelden in alle breedte kunnen geven over de belastingmaatregelen. Maar ook vanuit de gemeente geven we graag advies over de Steunmaatregelingen. De bank zal financiële tips en mogelijkheden met voorbeelden laten zien. Ook de ondernemer als mens is onderwerp van gesprek. Zo gaan we samen de coronaproblemen op het gebied van ondernemen gezamenlijk te lijf. Via deze weg komen we als sterk ondernemend Bernheze door deze Corona tijd.

Wanneer?
Begin 2021, via de belangen verenigingen en DeMooiBernhezeKrant word je uitnodigt om hieraan deel te nemen.