Ondernemersklankbord Bernheze; behoefte aan een luisterend oor?

Beste ondernemer,

Hieronder vind je een stukje tekst opgesteld door de werkgroep Ondernemersklankbord Bernheze.

Misschien herken je het wel. Je bent druk in de weer met je bedrijf en er zijn tientallen dingen te regelen. Elke dag opnieuw. En tussen al dat werk door heb je af en toe die ontevreden klant, die medewerker die dwars ligt, of de zorg omdat de omzet bijvoorbeeld terugloopt. Maar met wie praat je daarover? Soms misschien met je vrouw of partner, soms misschien ook met een goede vriend, maar soms misschien wel helemaal niet. Dan kan het zijn dat je denkt dat ‘ze’ toch niet snappen wat jij bedoelt, of simpelweg omdat je een soort van schaamte voelt. “Als ondernemer moet ik namelijk sterk zijn, en zelf overal een antwoord of oplossing voor hebben”, kan je gedachte zijn.

Nou, om je een idee te geven. Zo ongeveer alle grote ‘CEO’s’ van de grootste ondernemingen in ons land hebben coaches en sparringpartners. Aan wie ze hun verhaal kwijt kunnen en van wie ze soms goede raad ontvangen. De tijd dat je het als ondernemer allemaal zelf dient op te lossen is namelijk wel voorbij.

Wij als ondernemersvereniging gaan je geen coach aanbieden, maar wat we wel willen doen is om je uit te dagen om je vraag te delen met een andere ondernemer uit de gemeente. Enige tijd geleden hebben we namelijk eens een kleine rondvraag gedaan, en zo blijkt dat er tal van ondernemers zijn die hun ervaringen als sparringpartner willen delen met ondernemers die vragen hebben. Laagdrempelig en informeel.

Maar voordat we zover zijn, willen we eerst eens weten of er behoefte is aan een luisterend oor. Dus? Voel jij de behoefte om eens een keer (of enkele keren) een gesprekje aan te gaan met een lokale ondernemer die jou misschien kan helpen. Die zijn kennis en ervaringen kan inzetten om een antwoord of advies te hebben voor jouw (specifieke) vraag. Heb je die behoefte? Laat het ons dan weten. Liefst per mail aan info@so-bernheze.nl. En, heb je ook al een ondernemer in gedachte aan wie je jouw vraag zou willen toevertrouwen? Laat dat dan ook even weten.

We zijn reuze benieuwd.

Met vriendelijke groet,