Boven verwachting veel belangstellenden vulden de zaal bij LipsGroen. Zij waren getuigen van een interessant vraaggesprek tussen de schrijfster en de makers van het boek. De presentatie lag in handen van Angelie Marneffe die Wim Lips, Wouter Planckaert, Peter van Laerhoven en Edith Brouwer vroeg naar de intentie van het boek. Hierna werd het boek uitgereikt door Wim Lips aan zijn grote inspirator Paul de Blot en zijn zoon en opvolger Bram Lips.

Het tweede boek van Wim Lips is in samenwerking met verschillende vakgenoten tot stand gekomen. Vanuit diverse invalshoeken is gekeken naar de invloed van de natuur op de mens: Hoe komt het dat de moderne mens zó ver afgedwaald is van de natuur, hoe heeft zich dat ontwikkeld? Hoe reageert ons lichaam op de aanwezigheid van de natuur en natuurlijke elementen? Welke techniek is gebruikt om dit aan te tonen? Hoe hebben we dit kunnen meten?
Veertien patronen in de natuur die van invloed zijn op de mens. Biofilie: onze aangeboren verbinding met de natuur. Hoe kan de natuur onze balans herstellen en hoe kunnen we dat toepassen in ons dagelijkse leven? Waarom is biodiversiteit zo belangrijk?

Op deze en nog veel meer vragen geeft dit boek antwoord. Tijdens het vraaggesprek kwamen deskundigen aan het woord. Ook kwam Paul de Blot, inspirator en op zijn 94e jaar nog steeds actief in zijn professoraat Business Spiritualiteit. Hij vertelde een bijzonder verhaal, waarover hij ook menig boek schreef.
Hierna werd er geproost op het mooie resultaat en konden de aanwezigen een gesigneerd boek kopen.