HEESCH/SCHEVENINGEN – SkyView de Pier, het inmiddels beroemde reuzenrad op de Pier in Scheveningen, is vanaf woensdag 5 april de nieuwe ‘woning’ van Johan Vlemmix. Er worden hiervoor twee gondels speciaal ingericht als huiskamer en slaapkamer. Met het ‘wonen in een reuzenrad’ gaat Vlemmix een nieuw wereldrecord vestigen.

Aanleiding voor deze recordpoging is een inzamelingsactie voor MS-patiënte Anita Smeets uit Heesch. Om haar ziekte te stoppen is een dure stamceltherapie nodig die niet vergoed wordt door zorgverzekeraars. “Na mijn eerste gesprek met Anita wilde ik direct meehelpen om zoveel mogelijk geld in te zamelen zodat ze toch deze behandeling kan ondergaan”, zegt Johan Vlemmix. “Al snel kwamen we op het idee om een recordpoging te doen waar we ook sponsoren bij kunnen betrekken en daarvoor is het reuzenrad op de Pier in Scheveningen een ideale locatie”. Het huidige wereldrecord van verblijven in een attractie staat op 50 uur. Vlemmix gaat voor een record van maar liefst 58 uur. Voor meer informatie kijk op www.keepanitawalking.nl.

“Toen wij door Anita en Johan werden benaderd met hun ideeën wilden we direct meewerken. In ons reuzenrad bestaat al de mogelijkheid om te lunchen of dineren en overnachten kan daar wellicht nu ook bij” aldus Perry Oerlemans van SkyView Attractions Group.

Johan Vlemmix zal op woensdag 5 april om 10.00 uur intrek nemen in zijn tijdelijke nieuwe woning. Vrijdag 7 april om 20.00 uur gaan de deuren weer open en is het nieuwe record gevestigd. SkyView de Pier blijft deze dagen gewoon geopend tijdens de reguliere openingstijden. Bezoekers kunnen dan ook samen met Johan genieten van het uitzicht. Daarnaast zullen ook verschillende BN’ers aanschuiven. Donaties kan het publiek doen tijdens deze recordpoging bij de collectanten op het reuzenrad of via de website www.keepanitawalking.nl.