Maak contact met je medewerkers van morgen

Veel bedrijven hebben een vergrijzend personeelsbestand en vinden het moeilijk in contact te komen met jongeren, hun medewerkers van morgen. Omgekeerd is het voor jongeren vaak moeilijk een goede beroepskeuze te maken. MKB Eindhoven wil die verbinding verbetering. We werken samen 40 scholen voor vmbo en praktijkonderwijs en organiseerden eerder met succes bedrijven- en beroepenmarkten. In het nieuwe initiatief Kies je plek willen we dat verder uitbouwen en stroomlijnen. Hoe gaat het werken?

Via de in ontwikkeling zijnde website kiesjeplek.nl kunnen jongeren van deze scholen zich oriënteren op een keuze voor beroep of bedrijf; ook jouw bedrijf kan hier gratis zichtbaar worden via bijvoorbeeld een eigen filmpje. Deze site wordt een platform dat toegang biedt tot mogelijkheden voor stages, leerwerkplekken en vacatures. In samenwerking met de scholen organiseren we fysieke bedrijven- en beroepenmarkten waar ook jij je bedrijf kunt positioneren. Je kunt ook zelf presentaties in de klas verzorgen en/of rondleidingen in je bedrijf geven.

Heb je belangstelling om hieraan mee te doen? Laat ons weten of en hoe je je wilt presenteren! Stuur filmpjes of bied je aan voor presentaties of rondleidingen. Meld stageplekken of vacatures, etc. Hoe meer bedrijven meedoen, hoe breder de leerlingen zich kunnen oriënteren en hoe informatiever de site wordt.

Dit zouden we ook op kunnen zetten in Bernheze! Meedoen? Meld je aan en we nemen contact op!
info@mkbeindhoven.nl