Vanuit de gemeente Bernheze kregen afgelopen donderdag enkele bedrijven in Bernheze bezoek om over de duurzame inslag van hun bedrijf te vertellen. Wethouder Peter van Boekel, wethouder Rien Wijdeven, de kartrekker van de Energieweverij Christianne Derikx en bedrijfscontactfunctionaris Economische zaken Adil Bayouni werden welkom geheten door de duurzaam denkende en/of producerende bedrijven waarbij Sherpa Miniloaders BV uit Nistelrode ook met een bezoekje vereerd werd.

De gemeente Bernheze heeft duurzaamheid hoog op het programma staan en geeft graag het goede voorbeeld met duurzame energie, zonnepanelen op het dak van het gemeentehuis, energiebesparing in gemeentelijke gebouwen, ze maken gebruik van elektrische auto’s en scooters et cetera. Deze dag kwamen bijzondere pareltjes van Bernheze tevoorschijn.

Bedrijfsbezoek
Het is inspirerend om bij bedrijven in Bernheze te horen, wat er in duurzaamheid geïnvesteerd wordt.
In Nistelrode ging Jack Martens, bestuurslid Ondernemersvereniging Nistelrode, mee naar Sherpa Mini Loaders BV.
Mart Hanenberg is al jaren erg innovatief bezig in het kader van duurzaamheid. Met zijn op accu aangedreven machines is het bedrijf al jaren dé leverancier van arbeidsvriendelijk wegenbouwmaterieel.
Onlangs werden de eerste electrische Sherpa 100 EHD sloopmachines overgedragen aan de negensloopbedrijven die geholpen hebben met de ontwikkeling daarvan. Daarmee wordt een stap gezet in de verdere verduurzaming van het sloopmaterieel. Als innovatieve ontwikkelaar van vooruitstrevend materieel, vertellen Mart en Marcel Hanenberg enthousiast. Zij hebben hard gewerkt om een volledig arbeidsverlichtend programma te creëren en exporteren dit product naar 40 landen.

Bedrijfsbezoeken geven een goede indruk waar bedrijven zich mee bezighouden. En dat  was ook deze keer meer dan verwacht.
Duurzaamheid bij bedrijven is ‘Hot’. .. lees hier het hele verhaal

Alle kernen van Bernheze hebben een ondernemersvereniging, zo kan elke ondernemer in onze mooie groene gemeente lid worden en zich laten inspireren door collega’s. Ook de gemeente Bernheze ondersteunt deze verenigingen en liet deze dag zien het ondernemerschap te waarderen.