Collega-ondernemer Antoon Strijbosch wees ons op het volgende:

Vanaf volgend jaar zal de Whoa in werking treden. Met dit nieuwe onderdeel van de Faillissementswet kunnen bedrijven die niet meer aan hun financiële plichten kunnen voldoen, een crediteurenakkoord aanbieden aan hun schuldeisers. Dit kan grote gevolgen hebben voor uw organisatie als u één van de schuldeisers bent. Zo kan het zomaar zijn dat:

• U gebonden bent aan een crediteurenakkoord. Of u nu wilt of niet
  • Geleverde goederen gewoon verbruikt mogen worden, ook wanneer u geleverd heeft onder eigendomsvoorbehoud en nog niet betaald bent
  • Uw huurovereenkomsten worden aangetast.

Omdat de Whoa een grote impact heeft op schuldeisers, is het belangrijk om u goed te informeren over deze nieuw vorm van crediteurenakkoord. Benieuwd naar de gevolgen voor leveranciers? Lees hier de zeven meest gestelde vragen over de Whoa door leveranciers én de antwoorden van onze advocaten.

Daarnaast geeft Bierens Incasso Advocaten op 15 december een webinar waarin alles verteld wordt over deze nieuwe Whoa wetgeving en wat de gevolgen zijn voor uw organisatie. Een event dat u niet mag missen! Schrijf u snel in voor het gratis webinar: ‘Help iedereen roept Whoa?!’,  zodat u optimaal bent voorbereid op deze nieuwe wet.

Klik hier om aan te melden….