De Week van de Veiligheid  is van 7 tot 12 oktober en betreft een landelijk initiatief van het PVO, Platform Veilig Ondernemen. Het thema dit jaar is veilig keren omgaan met agressie en geweld. Helaas krijgt namelijk elke ondernemer hier wel eens mee te maken. Het is daarom goed hierin getraind te zijn zodat je beter kunt omgaan of nog beter: voorkomen.

Door op blauwe links te klikken kom je uit bij de desbetreffende sites

Agressie en geweld in mijn onderneming?

  • Welke situaties kunnen tot agressie en geweld leiden?
  • Hoe kan de inrichting van mijn zaak bijdragen aan een grotere veiligheid?
  • Hoe kan ik het beste een stresssituatie met een klant de-escaleren?
  • Ik heb te maken met frustratie-agressie, hoe pak ik dat aan?
  • Ik kan moeilijk met manipulatieve agressie omgaan. Hoe moet ik hierop reageren?
  • Hoe ga ik om met ‘persoonlijke’ agressie?
  • Zijn er trainingen die je leren hoe je met agressie en geweld moet omgaan?

Tips en tricks

  • Voorkom agressie en geweld
  • Zes tips voor het omgaan met een agressieve klant
  • Pas het STOP principe toe als het persoonlijk wordt

Investeren in training 

  • Wat is de STOP-methode?
  • Welke trainingen kunnen personeelsleden volgen?
  • Wat leren mijn medewerkers bij de trainingen?
  • Is er een training specifiek voor de horeca?
  • Is er een training specifiek voor de retail?

Naast deze info worden er ook trainingen aangeboden via deze site:

Gratis training aangeboden door Koninklijk Horeca Nederland

Voor de training omgaan met ongewenst gedrag en agressie halve dag

Gratis training aangeboden door CCV (e-learning)

Voorkomen van omgaan met agressie en winkeldiefstal

Betaalde training aangeboden door MKB cursus en training