Ruim 65 ondernemers hadden zich aangemeld voor een heerlijk ontbijt in ’t Brouwhuis

Op woensdag 19 april vond in Zaal ’t Brouwhuis in Eetcafé ’t Pumpke de eerste editie van het Startersontbijt plaats. Het ontbijt werd georganiseerd door de ondernemersverenigingen van Bernheze in samenwerking met Starters Succes Oss Bernheze en was gericht op startende ondernemers uit de 5 kernen van Bernheze. Starters Succes is bedoeld om jonge ondernemers 5 jaar lang te begeleiden en toekomst bestendig te maken. Zie ook; www.starterssucces.nl.

De inloop was om half 9 en het was al direct een gezellige drukte bij binnenkomst. Na een kopje koffie of thee en wat informeel netwerken, namen de deelnemers plaats aan de ontbijttafels. Om 9 uur opende Jasper van Wordragen, deze eerste ontbijtsessie en heette iedereen van harte welkom.

Waardevol
Tijdens het ontbijt werden er presentaties gegeven door verschillende sprekers die tips en adviezen gaven over diverse onderwerpen. Ook onze gemeente was goed vertegenwoordigd door vervangend burgemeester Walraven, wethouder Rien Wijdeven en bedrijvencontactfuncionaris Rene Jetten die allen een woordje hadden voor de aanwezigen. Tussen de presentaties kon men gebruik maken van het buffet en werd er iedere keer van plaats gewisseld zodat je steeds met andere collega’s aan tafel zat. Ook was er ruimte voor vragen en discussie waar gretig gebruik van werd gemaakt.  Al met al leverde deze aanpak een waardevolle leerzame ochtend op.

Ook de ondernemersverenigingen hadden een leuk aanbod voor de starters; iedereen konden zich aanmelden voor een half jaar gratis lidmaatschap van de Ondernemersverenigingen in Bernheze, zodat ze de komende periode gebruik kunnen maken van de vele voordelen en activiteiten die de verenigingen organiseren én kennis kunnen maken met de overige leden. Een groot aantal starters hebben zich inmiddels al aangemeld.

Lid worden
Al met al was het Starterssucces Ontbijt een groot succes. Deelnemers gingen geïnspireerd en gemotiveerd naar huis met nieuwe kennis en connecties. Ook de organisatie kijkt terug op een geslaagd evenement en wil deze activiteit jaarlijks laten terug keren op de agenda.
Ben jij een ondernemer in Bernheze? Ga dan naar de website; www.so-bernheze.nl en kijk wat er zoal georganiseerd wordt door de diverse ondernemersverenigingen in Bernheze. De vijf kernen hebben ieder een eigen site voor hun leden.