Veerkracht koppelen aan geduld

Aan het begin van het jaar heeft MKB Eindhoven het begrip ‘Veerkracht’ als thema meegegeven aan 2021. Ook al omdat deskundigen een snel economisch herstel voorzagen bij versoepeling van de corona-maatregelen. MKB Eindhoven hoopte toen haar activiteiten snel te kunnen intensiveren. Na de laatste persconferentie van premie Rutte is opnieuw duidelijk geworden dat het thema ‘geduld’ langer dan gedacht aan ‘veerkracht’ gekoppeld moet worden en ook MKB Eindhoven heeft daarom het ‘stappenplan’ bij moeten stellen.

Maar er is genoeg in het vooruitzicht!

Op www.mkbgroeit.nl is een domein Leren van Leden geopend, waar je mogelijkheden voor ondersteuning en training kunt vinden. Op die manier kun je snel weer op tempo komen na het corona-tijdperk. Als lid van MKB Eindhoven kun je er natuurlijk ook zelf een aanbod plaatsen. Bekijk het aanbod

MKB Eindhoven is betrokken bij het programma ‘Naar de juiste plek’, gericht op het begeleiden van jongeren naar opleiding of bedrijf. Op 18 mei is er speciaal voor ondernemers en praktijkbegeleiders een workshop Jongeren motiveren op de werkplek. Er zijn nog enkele plaatsen vrij. Meld je snel aan!

De masterclass ‘Hoe sterk is de Brainport-veerkracht’ wordt verschoven naar 28 september in de verwachting dat men elkaar dan weer live in een wat groter gezelschap kan ontmoeten. Spreker Otto Raspe van Rabo Research zorgt uiteraard voor de meest actuele gegevens en kan dan eveneens de gevolgen van de Miljoenennota duiden.
Meld je vast aan!

Vacatures? Er zijn nog steeds bedrijven met vacatures. Ook de horecabedrijven verwachten personeelsproblemen als ze weer kunnen opstarten, omdat veel medewerkers inmiddels elders aan de slag zijn. Heb jij ook vacatures? MKB Eindhoven stelt gratis de vacaturesite beschikbaar. Plaats gratis vacatures hier!

Nog geen lid van MKB Eindhoven Bekijk hier alle voordelen!