Doe mee met de online banenmarkt op dinsdag 2 februari

Onderstaand bericht komt van Willem van den Brand, werkzaam als bedrijfsfunctionaris bij de gemeente. Heb je na het lezen interesse? Neem dan contact op met Willem en hij brengt je in contact met de juiste mensen. Meer informatie omtrent AANtWERK vind je hier.

Als trouw lid van AANtWERK draagt u inclusiviteit een warm hart toe. Op welke manier dan ook helpt u om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een fijne, duurzame baan te helpen. Dat waarderen we. Zeker in deze tijd hebben onze mensen het namelijk harder nodig dan ooit om gezien te worden. De online banenmarkt van het WSP Noordoost-Brabant helpt daarbij, hebben we door de editie van 1 december gezien. In totaal zijn er 120 vacatures geplaatst, 65 werkzoekenden via zoom in gesprek gegaan met een werkgever en 18 personen zijn daarin nog een stapje verder gegaan en zitten momenteel midden in een sollicitatieprocedure. Het laat nog maar eens zien dat sociaal en succesvol zakendoen heel goed samengaan. Door dit succes hebben we besloten om dit evenement te promoten binnen onze club van founders en partners van AANtWERK. Om van de tweede editie nét zo’n succes te maken, hebben we de hulp van sociale ondernemers zoals u heel hard nodig. Uw aanwezigheid, tijd, advies en luisterend oor kan met uw bijdrage van onschatbare waarde zijn voor de mensen waar wij het allemaal voor doen.

Voelt u daar wat voor? Het enige wat u hoeft te doen, is deze mail te beantwoorden met ‘ja’. Onze eigen Corina Kersten neemt dan persoonlijk contact met u op om te overleggen welke rol u kunt spelen hierin. Want hoewel we natuurlijk het allerliefste zien dat deze mensen direct aan de slag kunnen, begrijpen we natuurlijk dat het niet zo snel kan gaan. Met uw bijdrage verwachten we zeker niet dat u deze mensen een baan zult aanbieden. U kunt ook op hele andere manieren van betekenis zijn.

Door alleen al te luisteren worden deze mensen écht gezien. Wellicht heeft u een waardevol advies voor iemand van wie u zijn of haar verhaal heeft gehoord? Misschien kent u een andere ondernemer voor wie deze persoon zou kunnen werken?

We vragen u om een gunst en een klein beetje van uw tijd. Iets wat in onze optiek ook hoort bij sociaal of inclusief ondernemerschap. We zouden het ontzettend waarderen als u op welke manier dan ook wilt bijdragen aan deze speciale dag. Kunnen we op u rekenen?

Met vriendelijke groet,
Team AANtWERK